Közzétéve 2022 június, 23 - 22:22
TRABANT A KELETNÉMET CSODAAUTÓ
Ár : 150000 Forint
A trabant volt annak idején a menő autó, igazi kis családi kedvenc. Nekünk is volt annak idején szüleimnél pár darab, de sajnos időközben persze tönkre mentek, eladásra kerültek. Sokat kellett annak idején várni egy ilyen gépcsodára, és szinte mindenki azzal járt.
A Trabant egy keletnémet személygépkocsitípus, amelyet a német VEB Sachsenring gyártott. Az első Trabant 1957. november 7-én gurult le a futószalagról,[1] a legelterjedtebb autó volt Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle.Többek között természetesen Magyarországra is. Neve az akkoriban fellőtt első szovjet műhold, a Szputnyik–1 német megfelelőjéből származik, mintegy tiszteletből.
A műszaki jellemzői közé tartozik a kétütemű motor és a hőre keményedő polimerből készült karosszéria. A karosszériája az akkori autók között elég megbízható volt. Megjelenésekor modern kisautónak számított elsőkerékhajtással és keresztirányban szerelt motorral, a Wartburg mellett pedig lehetővé tette a tömeges motorizálást az NDK-ban. 1976-ban a Trabant képviselte az NDK-ban használt összes autó 47%-át. magyarországon is elterjedt autóról volt szó, a közemberek és a vezető beosztású emberek között is elterjedt gépcsoda, családi autó volt.
A Trabant a nyolcvanas évek elejéig még sikeres volt a nemzetközi raliversenyeken. Elég előkellő helyezéseket értek el, ezen versenyeken ezekkel a gépcsodákkal. Sok járművet exportáltak Csehszlovákiába, Lengyelországba és Magyarországra. Különösen a Trabant 601-est, mely 1989/1990-ben a politikai rendszerváltás szimbólumává vált, viszonylag nagy számokat ért el. A
Bár benzingőzben nem volt hiány ennél az autónál, de még a mai napig is sok gyűjtője, rajongója van ennek az autónak. sokan nosztalgiából tartanak ilyen autót, gyermekkorukat, ifjú éveiket idézve vele. Ma is használják még vidéki rally versenyeken őket. Könnyen szerelhető és könnyen szerethető autóról van szó.
A Trabant volt az első jármű a Német Demokratikus Köztársaságból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még törpeautónak nevezték, terepen is megállja a helyét ez az autó. Nem véletlenül használták, és néhány helyen mai napig használják rally autóként is.
DKW volt a neve annak a német autógyárnak, amelyik a második világháború előtt kifejlesztette az F8-at, ami később minden keletnémet családi autónak őstípusává vált. A Zwickauba települt AWZ – Automobilwerk Zwickau – gyár folytatta az F8 gyártását, aminek továbbfejlesztéséből született meg a szovjetek fennhatósága alatt a világháború után az F9. 1953-ban az F9 gyártása Eisenachba költözött, ahol az EMW, később pedig a Wartburg készült. Zwickauban az F8-ból a P70-es modellt fejlesztették ki, aminek elnevezésében a P (personenkraftwagen) a személyautó jelleget, a 70 pedig a 700 cm³-hez közelítő 690 cm³-es motort jelölte. Ez volt az első német autó, amelyik műanyagborítású (duroplaszt) karosszériával készült. 1955-ben mutatták be, vízhűtéses kétütemű motorja a régi kéthengeres F8-aséval szinte megegyezett, 22 lóerőt teljesített. A kocsi 820 kg-ot nyomott, 90 km/h végsebességre volt képes, amelyre nem kevesebb mint egy perc alatt gyorsult fel. Ezek a menetteljesítmények már abban az időben is nagyon elavultnak számítottak, az anyaghiánnyal küzdő NDK-ban viszont egyelőre nem látszott más lehetőség arra, hogy olcsón előállítható személyautóhoz juthassanak az emberek.
A limuzin kivitel mellett („Zwickau” típus) kapható volt még kombi és coupé változatban is. Az öt évig tartó gyártás során több mint 36 000 autót állítottak elő. 1957. november 7-étől volt kapható a P70-es utódja: a P50-es, majd a P601. A Sachsenring-emblémát a Trabant 1958. május 1-jétől viselte, de a P70-es típus leállításáig őket is ezzel látták el, az addigi AWZ-logo helyett. Nagyon közkedvelt kocsi volt, alacsony ára és könnyű javíthatósága miatt vonzódtak hozzá az emberek.
A legelterjedtebb trabantok négy személyesek voltak, műanyag burkolatuk volt és kétüteműek voltak. Később jelentek meg a négyütemű trabantok.
Egy sokak által kedvelt autóról van szó, amelyet a mai napig sokan kedvelnek, vannak trabantos klubok, gyűjtők a mai napig. Bár benzin gőzben gazdag csoda autóról van szó, a mai napig sokan kedvelik.
CSODA AUTÓ
BENZINGŐZBEN GAZDAG, MA MÁR ELAVULT
Kollár Alíz Margit
Ajánlom
Szabálysértés bejelentése
Minden hozzászólás