Közzétéve 2022 június, 24 - 8:08
OPEL ASTRA A CSALÁD KEDVENC AUTÓJA
Ár : 2000000 Forint
Az Opel Astrához édesapám és édesanyám már idősebb korában jutott hozzá, mi, vagyis a gyerekek kitaníttatása után. Jobban meg is kedveltem ezt az autót ezáltal, mint az elődeit, nem csak azért mert jól megérdemelt autó volt már, hanem azért is, mert ezzel tanultam meg vezetni.
Egy kényelmes, de pörgős kisebb autóról van szó, amelyet az Opel európai leányvállalata gyárt. Egy kisebb, könnyen kezelhető autó, amely rendkívüli módon alkalmas mind a fiatalabb mind az idősebb korosztály számára családi autónak.
Az Opel Astrának több változata is van. Az első az Astra F, amelyet leginkább 1991-1998 ig gyártottak, de utána is készítettek belőle pár darabot, egészen 2002.-ig. Kapható volt háromajtós, négyajtós szedán, ötajtós, kombi és az olasz Bertone által tervezett Cabrio formában is. 1994 végén gyártották a facelift változatot.
Később gyártották az astra G változatát, amely fénykorát 1998-2004-ig élte.
Következő gyártott típus az astra H volt, amelyet 2004-2009-ig készítettek leginkább, bemutatása 2003-ra tehető. A gyártás már 2004-ben elkezdődött. Az alsó közép kategóriában képviselteti magát. Széles motorpaletta jellemzi, mind benzines, mind dízel motoros fajtában gyártották. Biztonságos karosszéria és kitűnő belső ergonómia jellemzi. Biztonságosságát, a karosszéria merevségét az NCAP törésteszt is bizonyította. Motorok teljesítménye: 80Le (dízel)- től 177 kW/ 240Le (benzin)- ig terjed, így a legtöbb igényt kielégíti. Karbantartási, szervizelési igényük a kor átlagának megfelelő. A motorok mindenkor érvényes környezetvédelmi előírásoknak teljes mértékben megfelelnek, egyes diesel üzemű erőforrásokhoz diesel részecskeszűrő rendszer kapcsolódik.
A fejlesztés természetesen nem állt le, következett az astra J változata, amely legtöbb darabszámban 2009-2015 között kelt el. A formáját tekintve megfigyelhetjük az Insignia jegyeit, azonban a jellegzetes ék forma itt pont fordítva jelenik meg, így a hatalmas orrkiképzésű Insigniával szemben ez a modell kecsesebb megjelenést kapott. Elnevezését tekintve a gyári kód alapján az “I” karakter lenne a helyes, azonban sokan ezt 1-esnek néznék, így Rüsselsheimben úgy döntöttek, hogy egyszerűen átugorják a kritikus karaktert és “J” néven kerül forgalomba.
Végül, de nem utolsó sorban megjelent az Astra K is, 2015-től egészen napjainkig. Ez az autó, vagyis az Astra K 2016-ban megnyerte az ÉV AUTÓJA címet. Igazán nagy sikere van, hiszen mind magánszemélyek, mint cégek szempontjából kedvező árú autó. Kényelmes, tágas, és megbízható. Nagy előrelépés a kategóriaelső IntelliLux LED Matrix fényszóró, valamint az AGR masszázsülés is.
Édesapám elsősorban (mivel addigra bennünket gyerekeket kitanítatott és fellélegezhetett kissé) Michelin és Continental négy évszakos gumiabroncsokat használt az autóján. Fontos már neki a kényelem, a sportos megjelenés, de a biztonság is az autó szempontjából (is).
A kis kedvenc családi autónak még nevet is adott. 😀 szereti nagyon megbízhatósága és könnyű kezelhetősége, biztonságossága miatt.
MEGBÍZHATÓ, BIZTONSÁGOS
KICSIT DRÁGA
Kollár Alíz Margit
Ajánlom
Szabálysértés bejelentése
Minden hozzászólás