Kérdőív - vélemény

Átlag: 5 (1 szavazat)

Kategória: Hobbi

Közzétéve 2023 február, 27 - 11:11

KÉRDŐÍV

Felhasználási tapasztalat:: fél év, vagy több
Ár : 30000 Forint

Kérdőív

 

Több éve, vagy mondhatni lassan több mint egy évtizede foglalkozom piackutatással. Fiatalabb koromban kérdezőbiztos voltam, több megyét, illetve Budapest területét is beleértve. Pörgős, korrekt munka, azoknak ajánlott (főleg vidéken) akik rendelkeznek személygépkocsival, de megoldható tömegközlekedéssel is. Régebben még papír alapon működött, de mára GPS-el ellátott laptopon, tableten kell kitölteni az adott kérdőíveket. Izgalmas munka, de jó kommunikációs képességeket igényel és el kell tudni fogadni az általános munkákhoz képest több elutasítást is.  

 

Aki bele akar vágni, javaslom a hivatalos cégeket megkeresni, felkeresni. Másodállásban is végezhető, korrekt fizetéssel járó munkáról van szó, de fel kell készülni arra, hogy a kérdezőbiztos ki van téve az időjárás viszontagságainak, de legfőképpen rengeteg elutasításnak. Ez a munka idővel könnyebbé válik, bele lehet jönni.

 

Sajnos ma már nem rendelkezem autóval, illetve leszázalékolásom miatt is előnyben részesítem a helyhez kötött, otthoni munkát, így én jelenleg az online piackutatást csinálom. Kérdőívek kitöltésével foglalkozom, mely szintén reális (de jóval kevesebb, mint a kérdezőbiztosi munkánál) pénzt hoz a konyhára.

 

De lássuk, részletesebben mit is kell tudni a kérdőívekről:

 

 

A kérdőív számos tudomány, elsősorban   alkalmazott eszköze. A kérdőív szolgál az adatközlők válaszainak rögzítésére, általában strukturált, előre rögzített kérdéssorok mentén. A kérdőíveknek számos variációja alakult ki a modern adatgyűjtési eszközök támogatásával, így létezik postai kérdőív, telefonos kérdőív, online kérdőív valamint személyes megkérdezést támogató kérdőív. A személyes kérdőívek is többféle felületen jelenhetnek meg, így papíron (P2P – paper-and-pencil) vagy számítógépen (CAPI – Computer-Aided-Personal-Interview).

 

A kérdőív kérdéseinél álatalában két fő jellemző kérdőív típus van, az egyik a nyitott kérdések: nehéz a feldolgozása, saját véleményt is megfogalmazhat a válaszadó, sőt általában saját vélemény az elvárt.

Másik típusa a zárt kérdések: egyszerűbb a megfogalmazása, előre megfogalmazottak:

o    alternatív: 2 közül lehet választani (I-H)

o    szelektív: több válasz is lehetséges

o    skála: minősítési sorrend (1-5)

A kérdőív szerkesztés szabályaira jellemző, hogy

·         egyszerű, bevezető kérdéssel kezdjünk, ami könnyen megválaszolható

·         kevés kérdést tegyünk fel (10-12)

·         változatos kérdéstípusokat alkalmazzunk

·         rövid, tömör legyen a kérdés, olyan kifejezéseket használjunk, amely mindenki számára érthető

·         a kérdések olyanok legyenek, hogy minden megkérdezett azonos módon értelmezze azokat

·         a válaszadásra hagyott helynél, illetve a megadott válaszlehetőségek esetében minden szóba jöhető válaszra gondoljunk

·         a kérdések ne befolyásolják a válaszadót

·         fel kell hívni a figyelmet, hogy a válaszadás önkéntes

·         ha a válaszadás név és cím nélkül történik, akkor tiszteletben kell tartani a válaszadó 

·         a válaszok alkalmasak legyenek a számszerű feldolgozásra, a kérdések megfogalmazásánál már tekintettel kell lenni ezekre

·         technikájában is könnyű legyen a kérdések megfogalmazása ( pl: olyan kérdéseket kell feltenni, amelyeket aláhúzással, sorszámozással, 1-2 szó beírásával ki lehet tölteni)

·         a kérdőívnek fel kell keltenie az érdeklődést

A sorrend betartása fontos: logikai sorrend betartása: azonos témájú kérdések összekapcsolása lélektani sorrend: egyszerű kedvcsináló kérdéssel kezdeni, a személyes adatok megkérdezése a végére kerüljön

Pontosan meg kell fogalmaznunk, mire vagyunk kíváncsiak, miről szeretnénk meggyőződni, azonban kerüljük a túl személyes kérdéseket, és csak áltlánosságban kérdezzünk, például:

·         Vendégelégedettségi kérdőív összeállítása

·         Kérdőív összeállítása szolgáltatásfejlesztéshez a vendégek részére

·         Kérdőív a szálloda vagy vendéglátó egység munkatársai részére

Soha ne kezdjünk addig hozzá a kérdőív megszerkesztéséhez, amíg pontosan meg nem határoztuk a kutatás céljait (a kutatás tárgyát), illetve meg kell határoznunk a kutatás alanyait is, a korcsoportot, végzettséget, lakhelyet uilletőleg. A legtöbb kérdőív anonim jellegű.

A kérdezés módjának megválasztását is meg kell határoznunk, amely lehet a kérdező által kitöltött, illetve a megkérdezettek által önállóan kitöltött kérdőív. A kérdőívet a megkérdezettek kitölthetik csoportosan – például egy rendezvény alkalmával – vagy egyénileg. Mindegyik esetben szükséges az anonimitást garantálni. Ez történhet válaszboríték használatával, amit a megkérdezettek a kérdőívvel együtt megkapnak, de történhet telefonon, e-mail-ben, interneten, vagy személyesen helyben, a szállodában, étteremben.

+Erősségek

IZGALMAS, EMBERKÖZPONTÚ

-Hátrányok

TÚL SOK ELUTASÍTÁS

Kollár Alíz Margit

Ajánlom

0

Szabálysértés bejelentése

Minden hozzászólás

Értesítés a
0 Legyél az első, aki hozzászól
Inline Feedbacks
View all comments