KAWASAKI GPX 750 - vélemény

Átlag: 5 (1 szavazat)

Kategória: Autó, motor

Közzétéve 2022 március, 29 - 8:08

KAWASAKI GPX

Felhasználási tapasztalat:: fél év, vagy több
Ár : 600000 Forint

Kedves párom hobbija a chilik és a horgászás mellett a motorozás. Ez közös szenvedélyünk, egyszerűen az életünk VOLT. Sajnos a motorkerékpár kisebb-nagyobb felújításra szorul, így jelenleg nem motorozunk, jelenleg nem használható. (Párom egyébként nem egyszerű ember, saját maga szerelgeti, toldozgatja, foltozgatja motorját. 😀 kis ezermester. Remélem sikerül neki minél hamarabb életet lehelni a motorkerékpárba, mert már nagyon-nagyon mennék motorozni. Ezt az érti meg igazán, aki motorozott már és magával ragadta ez a szenvedély és életérzés.)

Én már csak benzintyúkként szereztem kellemes élményeket párom mögött a Kawasaki GPX 750en, kisebb- nagyobb utakon, amikor még jó volt. Kényelmetlenebb az ülése, főleg a hátsó ülése, mint a choppereké, ellenben gyorsabb, és a lóerő is több benne. Dinamikus motorkerékpárról van szó, rendkívül jó gyorsulási képességgel. (Persze a megengedett sebesség határt nem léptük túl, de így is lehetett érezni a motor erejét, dinamikáját.)

A Kawasaki 750es motorokat 1985-ben kezdték el gyártani. A legelső változat a GPZ-750 R volt, amelyet a 900 R-ből alakítottak ki. Nagyon gyors volt, valójában elég jó ahhoz, hogy 150 mérföld/órás sebességet repítsen, és elég kényelmes ahhoz, hogy 150 mérföldet tegyen meg egy lépésben: ez praktikus volt, mivel ez volt a tank hatótávolsága. A GPX-család is majdnem akkora családdá vált, mint a VFR-ek és a GSX-R-ek. volt egyébként kisebb változata is a GPX 250es, és a GPX 600as R. Volt egyébként több típus is versenyben a tulajdonosok kedvéért, mégpedig a GPz750 Uni-Trak (egy tiszteletreméltó és megbízható 750-es), léghűtéses motorjával a GPz védjegyének megfelelő vörös fényezésbe okosan burkolva, valamint a a tengelyhajtású GT750 (a futárok gyakran használtak ilyet).

 

Ezek voltak a motorkerékpárok aerodinamikájának korai napjai, és a teljes burkolatok nem sokáig léteztek. A GPX is ezekben az időkben keletkezett, ekkor hozták létre, alkották meg a tervezők. Több színben is árulték, megfelelő dinamikával és külsővel rendelkezett. A motorja is hibátlan teljesítményt nyújtott, szinte kezes bárány volt annak, aki már több éves rutinnal rendelkezett. Könnyen kezelhető, rugalmas motorról van szó. Annyira jó a motor teljesítménye, hogy Rob ’Syph’ Phillis is Kawasaki GPX 750 essel indult az egyik Word Superbikes versenyen.

A Kawasaki GPX 750-eseket 1986 ban kezdték el gyártani, és 1988-ig gyártották. Utána is lehetett még kapni újonnan, körülbelül 1989 után pár évig. A Kawasaki ZXR-nek és a Kawasaki GPXnek sok alkatrésze közös, mégis a Kawasaki GPX750R sokkal könnyebben kezelhető, és gyorsabb is volt a ZXR-nél.

Egyszóval egy könnyen kezelhető (ha valaki rendelkezik már megfelelő rutinnal és tapasztalattal), gyors, könnyű kezes bárányról van szó, akit nagyon szeretek. (Azért írom, hogy akit, mert akinek van motorja, az tudja, hogy ő ő és nem az. Nem egy egyszerű tárgy.)

 

Remélem minél előbb jó lesz újra  a kis GPX 750es és gurulhatunk párommal.

 

 

Addig is balesetmentes kilométereket,

széles utat, gumifákat kívánok

mindenkinek!

+Erősségek

ERŐS, DINAMIKUS

-Hátrányok

NEM TUDOM

Kollár Alíz Margit

Ajánlom

0

Szabálysértés bejelentése

Minden hozzászólás

Értesítés a
0 Legyél az első, aki hozzászól
Inline Feedbacks
View all comments