Instagram - vélemény

Átlag: 5 (1 szavazat)

Kategória: Weboldalak

Közzétéve 2021 április, 27 - 10:10

Ha online üzleted van, ezt mindenképpen tudnod kell!

Felhasználási tapasztalat:: fél év, vagy több

Én már 5 éve online dolgozom, és biztosan állíthatom, hogy üzleti szempontból, mostanra az Instagram az a felület, amin mindenkinek érdemes jelen lennie, ha szeretné növelni üzletét, annak típusától függetlenül. Hogy miért? Ezt osztom meg veled ebben a bejegyzésben. Nézzük is!


Szakértők szerint az elköteleződési arány sokkal magasabb az Instagramon, mint a Facebookon, és tulajdonképpen ez az, ami mérhetetlen boldogsággal tölti el az algoritmust, cserébe pedig láthatóbbá tesz mások számára. 

Amúgy a Facebook algoritmusának is az elköteleződési arány a mindene, de ez zártabb felület, és itt nem tudod olyan hatékonyan megtámogatni azt, hogy felfedezzenek. Legalábbis ingyenesen nem. Ez pedig nem csak az én tapasztalatom, számtalan statisztikai adat is alátámasztja. Viszont most nem szeretnék száraz számokkal jönni. 

Ezt a tényt könnyen letesztelheted magad is: posztolj a Facebook üzleti oldaadra és az Instagram oldaladra (hashtagekkel ellátva a posztot!), majd rövid időn belül látni fogod, hogy sokkal több reakció érkezik az Instagram posztodra.

Legalábbis nálam így van, és évek óta tapasztalom! Meg rajtam kívül sokan mások is. Nulláról indítottam a legújabb Instagram közösségem, és már a legelső poszt több reakciót váltott ki így is, mint a hozzá kapcsolodó, releváns, minőségi követőkkel rendelkező alig 100 fős Facebook oldalam. (Ahol nagy átlagban konkrétan 0 a lájkok száma, ha nem hirdetek, pedig a tartalom ugyanaz!)

Tehát, magasabb az elköteleződési arány az Instagramon! Nagyszerű! (Bár ehhez már a kezdetekben is rendkívül fontos ismerni a hashtagek működését és használatát, mert nagyban hozzájárulnak ehhez a jelenséghez!) Na de összességében miért is olyan fontos neked, hogy elköteleződjenek feléd mások, ha online építed üzleted?

Azért olyan fontos, mert üzleted sikere tulajdonképpen az elköteleződés mértékétől függ. Hiszen minél elkötelezettebb egy vásárló/ügyfél, annál inkább ragaszkodik hozzád és ajánl tovább az ismerőseinek is.

A potenciális célközönséged azonban csak akkor fog tudni elköteleződni feléd és kapcsolódni hozzád, ha meg is jelensz előttük. És kiváló eszköz ehhez a hashtag! Ez persze nem azt jelenti, hogy egyből követni és kommentálni fognak, de minél többször jelensz meg a megfelelő módon, annál biztosabb, hogy megtalálod azokat az embereket, akiknek szükségük lesz a termékedre vagy a szolgáltatásodra.

Igen, jól olvastad: a megfelelő módon! Ugyanis, ha nincsenek rendben a mentális, marketing és egyéb technikai alapok (a hashtageken kívül is, ami csak egy része az egésznek), akkor nem fogod tudni eredményesen növelni a követőbázisodat.

A megfelelő mód azonban komplex és sokrétű, nemhiába épülnek komplett szakmák a közösségi média használatra! Próbálj azonban olyan tanácsadót választani magadnak, aki széles látókörű, és nem csak egy-egy aspektusából ragadja meg a közösségi média használatát, mert úgy lesz teljes számodra a kép!

+Erősségek

Magasabb elköteleződés

Aktív közösség- és bizalomépítés

Könnyebb megjelenés a célközönséged előtt

Magasabb organikus elérés

Anna Molnár

Ajánlom

+1

Szabálysértés bejelentése

Minden hozzászólás

Értesítés a
0 Legyél az első, aki hozzászól
Inline Feedbacks
View all comments