Közzétéve 2023 április, 13 - 8:08
Hajózás!
Ár : 500 Forint
Vonalkód: 16419
Amint a korábban irt véleményemben igértem, folytatnám a hajózás történetével kapcsolatos, általam ismert információk közzé tételét!
Mióta hajót épit az ember,azóta megpróbálja a szél erejét a maga szolgálataiba fogni.Az első vitorlás hajó ábrázolása Egyiptomból került elő, kb. 8000 éves.Többféle vitorlatipust kisérlezteztek ki, az igazi nagy teljesitményű vitorlások a 15.században jelentek meg,és új tájak felfedezésére indultak.Ezeknek a hajóknak köszönhetően az Újvilág feltérképezése,új kontinensek megismerése, Kolumbusz Kristóf, Vasco da Gama,James Cook és sokan mások bátor emberként vezették az ismeretlenbe hajóikat./Általános Iskola 2. osztályában jó tanulmányi eredményemért megkaptam Kolumbusz Kristóf felfedezése cimű könyvet, azóta is őrzöm, sokszor kiolvastam/
Nyomukban hamar megjelentek a kereskedő hajók, amelyek egzotikus fűszereket,dohányt, és finom szöveteket szállitottak az öreg kontinensre.
A kapitány szerepe ebben a korban óriási volt,ő volt a felelős a rakomány célba juttattásáért,a legénység és a hajó épségéért,de ilyen felelősséggel akkor birhat,ha korlátlan hatalmat kap az egész hajó felett.E korlátlan hatalomnak a szárazföldön nem találjuk a megfelelőjét.
Ekkor keletkezett az a mondás,hogy “Isten után az első” a kapitány.Élet és halál ura a hajón,utasait senki nem merte kifogásolni vagy szabotálni.
A kalózkodás pedig azt jelentette,hogy a törvényes társadalmakból egy életre kiűzték azokat,akik erre at útra tértek.
A kapitány a hajóinak minden zegzugát, minden részét,tervrajzát,porcikáját ismerte.De ismerte az áramlások rendszerét,a szelek járását,és tökéletesen navigált a műszerekkel, és a csillagok állásából egyaránt.
A hajóépités terén szakadatlan volt a fejlődés.Azokban a régi időkben,amikor az idő még nem volt pénz,a hajó sebessége newm túl sokat számitott.Ezért a hajó alakját főképp pedig a hajóorr kiképzését sem ez a szempont szabta meg.Sokkal fontosabbnak tekintették a hajó teherbirását, és befogadóképességét.Ezért a hajótestet szélesre épitették, a hajóorr pedig leginkább a félbevágott körtére hasonlitott.Mindez a hajótestnek csak a vizbe merülő részére, az úgynevezett élőhajóra vonatkozott.
A vizből kiálló részt viszont keskenyebbre tervezték, főként a jobb egyensúly megteremtése végett.A sebesség növelésére a 19.században annak első felében az úgynevezett klipper hajók korában gondoltak először.
Gondoltak a kalózokra is és hatalmas hadihajókat is épitettek:
Később a sebesség nöbvelésére is gondoltak és az ezzel kapcsolatos információkkal a legközelebbi véleményemben kivánok foglalkozni.
Értékes információk!
Csak a legfontosabb információkra szoritkozik!
janosom
Ajánlom
Szabálysértés bejelentése
Minden hozzászólás