Fáradt láb - vélemény

Átlag: 5 (1 szavazat)

Közzétéve 2021 szeptember, 11 - 17:17

Fáradt láb

Felhasználási tapasztalat:: fél év, vagy több
Ár : 1500 Forint
Vonalkód: 10337

Mi lehet a baj,ha a lábunk elfárad?

Statisztikailag egy felnőtt az ébren töltött idő mintegy 80 százalékában talpon van,és naponta átlagosan 8-10 ezer lépést tesz meg.

Nem meglepő tehát,hogy időről időre elfárad és megfájdul a lábunk.Sokminden kiválthatja a fájdalmat,beleértve a kényelmetlen cipőt,bizonyos betegségeket, pl. izületi vagy íngyulladás,cukorbetegség,valamint az elégtelen vérkeringés.

A lábfájdalom oka általában egyértelműen megállapítható,lehet gombás fertőzés, tyúkszem,bőrkeményedés, vagy benőtt lábköröm is.Ha azonban a kellemetlen érzés fáradság vagy kényelmetlen cipő viselése következtében alakul ki,a legjobb megoldás a  l á b f ü r d ő, meleg vagy hideg vízben,esetleg gyógynövényekkel, ill. élénkítő lábmasszázs.

Jó néhány tanácsot szeretni adni mindenkinek arra, hogyan enyhíthetjük a lábfájásunkat!Ezek a következők:

KÉNYEZTETŐ LÁBFÜRDŐ!

Töltsünk meg egy lavórt h i d e g v í z z e l, egy másikat pedig olyan m e l e g g e l ,ami még jól esik.Üljünk le egy kényelmes székre,s tegyük a lábunkat a hideg vízbe.Öt perc múlva helyezzük át a melegvízbe.Ismételjük a műveletet.

Ez tágítja és összehúzza a véredényeket a lábfejünkben,így serkenti a vérkeringést.

Illatos kényeztetéshez töltsünk meg egy edényt forró vízzel,tegyünk bele 2 csepp  b o r s m e n t a o l a j a t és 4-4 csepp

e u k a l i p t u s z-és  r o z m a r i n g o l a j a t.Áztassuk a lábunkat legalább 10 percig.

Fűzzünk egy csésze erős  b  o r s m e n t a  t e á t,s öntsük a lábvízbe.

Áztassuk a lábunkat 15 g  á r n i k a t i n k t ú r á t tartalmazó meleg vízbe.

Ezekkel a módszerekkel, a vérkeringés fokozódásának hatására szinte azonnal enyhül majd a fájdalom!

LÁBMASSZÁZS!

Gyógynövényboltokban vásárolhatunk olyan h e n g e r t ,amelyet kifejezetten a talp masszírozására fejlesztettek ki.

Az is jó megoldás,ha néhány percig mezítelen talpunk alatt görgetünk egy t e n i s z- vagy g o l f l a b d á t, esetleg s o d r ó f á t.

Alaposan keverjünk össze 3 csepp vérkeringést serkentő sz e g f ű s z e g o l a j a t és 3 evőkanál s z e z á m o l a j a t.

A lábba maszírozva, ez enyhti a fájdalmat.Ugyancsak hatákony ha 3 csepp levendulaolajat, 1 csepp kamilla-, 1 csepp muskátli,-és 2 teáskanál olivaolajat vegyítünk egymással.

A talpbetétek enyhítik a lúdtalp és a bokasülledés okozta lábfájdalmakat.Gyógyászati segédeszközöket árústó üzletekben,

pontos számítógépes méretvételt követően a betétet lábunkhoz is igazítják.

LÁBTORNA!

Szórjunk szét néhány c e r u z á t  padlón,és szedjük össze a lábujjainkkal.Ez erősti a lábfej izmait,enyhíti a fájdalmat.

Bujtassuk a lábujjainkat vastag befőttes gumiba.Nyissuk szét a lábujjakat, és tartsuk kifeszítve, a gumit 5 másodpercig.

Ismételjük a gyakorlatot 10 szer,hogy kilazítsuk a nap során a cipőben összeszorított lábfejünket.

SARKALATOS PROBLÉMÁKRA!

A sarokfájás,különösen, ha reggel jelentkezik, a lábujjaktól a sarokig húzódó rostos kötőszövet gyulladásának a jele lehet.

A fájdalmat az  A CH I L L E S-ín N Y U J T Á S Á V A L  csillapíthatjuk.Álljunk kb 1 m-re a faltól, a kezünkkel támaszkodjunk a falnak,és a jobb lábunkkal lépjünk előre.A bal lábunk maradjon egyenes,a sarkunkat nyomjuk a padlóra.Enyhe feszülést kell éreznünk a sarkunknál és a bokánknál.Maradjunk így kb. 10 másodpercig,majd váltsuk lábunkat, és ismételjük meg a gyakorlatot.

Naponta tegyünk háromszor j é g t ö m b ö t  20 percig a fájós sarkunkra.

Vásárolhatunk un. saroktartót vagy sarokemelőt a gyógyszertárakban, segédeszköz és más üzletekben is,és ez az eszköz a cipőbe helyezve alátámasztja a sarkunkat, és megóvja az ütődésektől is.

MEGELŐZÉSI JAVASLATOK!

MINDEIG KÉSŐ DÉLUTÁN VÁSÁROLJUNK ÚJ CIPŐT.Lábfejünk ugyanis kicsit nagyobb ,mint reggel.Ha cipő betétet hordunk,feltétlenül vigyük magunkkal,így az új cipő a betéttel együtt is biztosan kényelmes lesz.

Amikor sokáig kell egyhelyben állnunk,próbáljunk meg egy gumiszőnyeget beszerezni,amire ráállhatunk.

Amikor csak tehetjük, h  o r d j u n k  f u t ó c i p ő t ,még akkor is ha éppen nem sportolunk.

Az időnként jelentkező fájdalmat miatt, nem kell aggódnunk.Akkor viszont már forduljunk orvoshoz,ha reggel,közvetlenül felkelés után nehezen tudunk járni, vagy ha a fájdalmas terület duzzadt,netán elszineződött.

Ilyen esetben ugyanis íngyulladás,csonttörés, idegbecsípődés, is állhat a problémánk hátterében.

A lábfájáról és annak enyhítésére  szolgáló módszerekről írt véleményem remélem sokaknak fog segíteni.Gyógyulást kívánok!

+Erősségek

Hasznos információk!

-Hátrányok

Nincs

janosom

Ajánlom

0

Szabálysértés bejelentése

Minden hozzászólás

Értesítés a
0 Legyél az első, aki hozzászól
Inline Feedbacks
View all comments