Alvászavarokról! - vélemény

Átlag: 5 (2 szavazat)

Közzétéve 2021 szeptember, 06 - 9:09

Az alvászavarról!

Felhasználási tapasztalat:: fél év, vagy több
Ár : 1000 Forint
Vonalkód: 10305

Az alvászavar az alábbi formában szokott jelentkezni.

-elalvás helyett ide-oda forgolódunk, ez az elalvási zavar.

-éjszaka többször felébredünk,felriadunk, ez az átalvási zavar

-kora hajnalban felébredünk és képtelenek vagyunk visszaaludni.

Másnap mindhárom esetben kimerülten,és ingerlékenyen ébredünk.

Az alvászavarok leggyakoribb oka a feszültség és a depresszió.Egyébb kiváltó oka lehet a fájdalom,vagy valamilyen betegség,gyógyszer pl.orrdugulás elleni spray-k,vízhajtók,szívritmus szabályozók,sztereodikok, vérnyomáscsökkentők,a késő esti kiadós étkezés,lefekvés előtt elfogasztott kávé,alkohol,vagy egyszerűen az,hogy más helyen- a megszokottól eltérő helyen-próbálunk aludni.

Az óra kíméletlenül ketyeg a sötétben, mi pedig egyre éberebben,tehetetlenebbül és feszültebben forgolódunk az ágyunkban.

Ezzel a problémával egyáltalán nem vagyunk egyedül: a lakosság kb. egyharmada szenved alvászavarban.

Van, akinek a birka számolás bevállik,ám szerencsére egyébb megoldások is rendelkezésre állnak.A nyugtató teák,egy szippantás a levendulaolajból,a rendszeres alvási szokások kialakítása és még sok  más módszer segíthet leküzdeni az álmatlanságot,hogy kipihenten ébredjünk minden reggel.

Javaslatok az étkezés tekintetében!

Együnk felekvés előtt egy szelet pulyka-vagy csirkehúst,egy banánt,esetleg más,triptofánt tartalmazó élelmiszert.

A szervezetünknek ugyanis szüksége van erre az aminosavra az elalvásban szerepet játszó agyi vegyület,a szerotonin termeléséhez.A hatás eléréséhez csupán néhány falat is elég,annál is inkább,mivel tele hassal nem tudunk elaludni.

Igyunk egy pohár meleg tejet és együnk hozzá egy kekszet,vagy keverjünk el benne egy kanál mézet.Egy csipet fahéj sem árthat,sőt még némi nyugtató hatást is kölcsönözhet az italnak.

Kerüljük a bőséges étkezéseket késő este.

A kiadós fogások megemésztéséhez 3-4 óra szükséges,ezért ha lefekvés előtt ezen az időtartamon belül sokat eszünk,ne csodálkozzunk azon,hogy a bélműködésünk ébren tart bennünket.Kerüljük a túl fűszeres, és a cukros ételeket,különöses vacsoraidőben.A fűszerek irritálják gyomrunkat a sok édesség fokozza az éberséget.

MI A JAVASLATOM?!/Álomhozó gyógynövények/

A MACSKAGYÖKÉR  hatásos az álmatlanság ellen,ráadásul másnap nem érezzük az egyes altatók szedése után tapasztalható kábaságot.Vegyünk be 2 kapszulát vagy 1 teáskanálnyi tinktúrát lefekvés előtt.Vigyázat!Terhesség vagy szoptatás alatt ne!

GALGOTATEA!Tegyünk 1 teáskanálnyi szárított gyógynövényt egy csésze forrásban lévő vízbe,hagyjuk ázni 5-10 percig,majd lefekvés előtt leszűrve fogyasszuk el.

Hatásos lehet még a KOMLÓ-ból készült tea, vagy táplálék kiegésztő kapszula is, ez enyhe nyugtató egyben.

Az illatok szintén hatásokat lehetnek az alvászavarok leküzdésében!

A LEVENDULA  közismerten enyhe nyugtató hatású.Oldjunk fel levendulaolajat valamilyen hordozóolajban 10ml-enként 5 cseppet,,és lefekvés előtt kenjünk egy keveset homlokunkra és halántékunkra.Levendulás illatzacskót is helyezhetünk párnánk közelébe.

Ha  JÁZMINIOLALAT teszünk a csuklónkra lefekvés előtt, ez is hatásos módszer.

Vegyünk nyugtató aromafürdőt lefekvés előtt,adjunk 5 csepp levendulaolajat és 3 csepp ilang-ilang olajat a fürdővízhez.és ebben áztassuk magunkat kedvünkre.

Rend a lelke mindennek!

Mindennap ugyanabban az időben keljünk fel, még akkor is ha az előző éjszaka sokat aludtunk.Tartsuk magunkat ugyanahoz a beosztáshoz,hogy a szervezetünk hozzászokjon a redszerességhez.Sokkal gyorsabban eltudunk majd így aludni.

Volna még pár módszer, tanács,  az alvászavarban küzdők részére,de úgy gondolom,hogy a fentiek megszívlelése ,gyakorlati alkalmazásuk is sokat segíthet.

+Erősségek

Gyors eredmény!

-Hátrányok

Nincs!

janosom

Ajánlom

0

Szabálysértés bejelentése

Minden hozzászólás

Értesítés a
0 Legyél az első, aki hozzászól
Inline Feedbacks
View all comments

Más vélemények

Alvászavarokról! fotók

2021.09.13

Le lehet győzni!

A teljes felnőtt lakosság kb. 10 százaléka küzd súlyos vagy krónikus alvási nehézségekkel (ennél nagyobb számban fordul elő átmenetileg ez a probléma). Melyek a legfontosabb alvászavarral...